torsdag 28. oktober 2010

Siste Bruktfunn ;)


Vi er veldig glade i gamle , gjerne litt retro ting .


Emaljerte stål fat og skåler samler vi på .
Den gule skåla kjøpte jeg på min siste Oslotur , det var inne i en bitteliten sjarmerende bruktbutikk
på Grunerløkka. Damen i butikken sa jeg kunne få den til halv pris, for hun var så lei den , den hadde vært der lenge ( kan du skjønne det ;)
Den røde er kjøpt på en gjengruktsbutikk på Mule i Levanger .
Resten har vi fått tak i på Bruktbo


Globusen er litt artig syns vi , fordi den har det gamle kartet over Sovjetunionen ,
og Jugoslavia bla. så er det lys inne i globusen .


Et dodør skilt ( jeg har jo lagt ned forbud om å stå på do da men Hi hi ,
Det kan du lese om HER )
Så er det en artig liten sak, vi tror er noe man før i tida la sigarettene sine på , når man var på Do.
Vi spøkte litt med den trivelige damen som jobber der ,
og vi fant ut at jeg skal Geriljabrodere til denne tingen ( skal ikke gå i detalj, men morro var det ).
Kanskje noen har et forslag ?

Jeg vil gjerne takke godeste Namaste for en koselig Award jeg fikk av henne .
Det er min første ! Jeg er så glad for den :)
Hun har en superfin og koselig blogg :

ØNSKER DERE EN KOSELIG TORSDAG :)
KLEM 










19 kommentarer:

Ellen sa...

Åhoi for noen kupp!Jeg skulle gjerne hatt en sånn globus med lys!Litt morsomt at kartet ikke er oppdatert også, så kan man jo se hvordan verden så ut før.Øsj, det har vært mye elendighet i verden gett.Men en globus er uansett FIN:)
Flotte de andre bruktfunnene dine også, og grattis med kirsebæret:)
ha en fin dag!!!

Pia sa...

Grattis med award!
Og med fine innkjøp - de emaljerte skålene var kule!

Shy sa...

Fine skåler!
Gratulerer med award.

Inspirational Container sa...

Flotte Cathrineholm skåler...elsker de..har endel av de selv:-)

Katarina

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
Takk for søte ord inne hos mæi, sett pris på det:)
SÅ masse fine ting du har funne rundt omkring:) Likte veldig godt doskiltet ditt, det huske æi bestemor og bestefar hadde på doet sitt:)
Skålan dine va også kjæmpefine. Gøy med litt retro:)
Ha en strålanes dag vidre
klæm

Tovepia sa...

Jeg blir glad her inne, for det er alltid herlige farger og jeg synes jeg har hatt alt før en gang:D
Ha en koselig dag videre og klem fra meg;)

Frk.Eplegrøt sa...

off- jeg får litt vondt i hjertet mitt når jeg ser globusen med lys.hihi...ja du skjønner jeg hadde en slik som jeg fikk av moren min - men da jeg skulle flytte for meg selv gav jeg den bort til broren min.OG JEG ANGRER SÅRT.....Kanskje jeg klarer lure han til å selge den tilbake til meg?!...
Artig den sigarett holder saken - haha - bare å gå 20 år tilbake og ALT var så andeledes - man røyka med unga i bilen og rundt på kjøpesentrene;) Er vel kanskje helt greit at vi er blitt mer beviste nå:)
Ha en fin kveld!klem!

MøbelPøbel sa...

Her var det mange godsaker! Den globusen var fiin..og tapeten også..arig med den sigarettholderen da..hehe..Har en lik gul skål, og det er så fin farge på den:)

Bente sa...

Hei - morsomme funn - de er fine disse emaljerte skålene - og globusen - jeg har en hang-up for globuser og kart - kunne hatt dem overalt:)
Et slikt doskilt hang på dodøra til bestevenninnen min fra barndommen - morsomt å se igjen:)
Ha en fin torsdagskveld - klem fra Bente.

Rosa sa...

God kveld i stua, Janne!

Og gratulerer med awary- vel fortjent! :-)

Vi hadde også slike emaljerte boller og fat hjemme da jeg var liten, så jeg tror jeg må ta meg en tur i kjelleren hjemme og se hva jeg kan finne. De er superfine, men lurer på om de bare finnes i rødt og gult? Det er nemlig akkurat de fargene vi også hadde:-)

Det går bra med prosjektet mitt, akkurat nå nyter jeg et stort glass rødvin:-D
Viktig å ikke bli helt fanatisk, og dessuten blir jo hjertet så glad av sånt! (egentlig hodet også, hehe...)

Skulle gjerne vært med på bloggetreffet deres jeg også, men kanksje vi får til noe en annen gang? Merker det er mange jenter her inne det hadde vært gøy å møtt i "levende live" også:-)

Ha en fortreffelig kveld, det skal jeg!

Stor klem, Rosa

Fru Usken sa...

Gratulere m award!:) velfortjent:)) Å knallkule skåle å globus! har og så lyst på gammale globus;)
Takk for fine kommentar om heklajakken, mn eg e langt ifra råflinke m nålå - tro meg, dette va ei lette oppskrift, elrs hadde eg aldri fått d t;) Mn eg e fornøyde eg:))å minsten og - så stolte å glae i jakken mamma har lagt, den har vært av å på heile dagen å han måtte ha ann m å kosa m på sofaen når d va barnetvtid;) sjønnasen <3
klem:)

Sanne sa...

åh, så fint :) har hatt lyst på en globus ganske lenge nå!!!! Heldigedu!

Tevanga sa...

Gratulerer med både award og digge bruktfunn. Liker den globusen assa! Hi hi, du skulle skrudd opp den sigarettholderen ved siden av do, pluss en vegghengt flaskeopptrekker. Da hadde du fått gammeldags hotell-feeling hver gang du har et "ærend" der inne :-)

Unknown sa...

OMFG!!!
Såg helste barra den tapeten eg!!!
Den var nåke heilt for seg sjøl!!!

Glede meg ein heile haug te å treffast eg og, og sommarfuglane i magen e barra gode ;o)

God helg snuppa!!

FruLisa sa...

Ja, det blir kjempestas å få besøk av NOK - det er alltid særdeles kjekt med besøk av dem. Da koser vi oss, store som små.

Likte veldig godt de skålene, de var kule. Artig at hun dama i butikken var så lei den gule da:-)

God helg, Janne. Klem

Monica sa...

Gratulerer med award!
Og dæven (unnskyld uttrykket) du har fått tak i en ordentlig globus jo!! Ble litt pinglete den lille juksevarianten jeg fikk tak i.... ;-)) Kjempefine bruktfunn!!
Klem fra meg!

Førstegasellen sa...

Så fine kupp og fantastisk globus! Har en som ligner og barna elsker den! Grattis med awarden også!:)

Gunn sa...

Lot du det være igjen en tapetrull når du var å handlet? Jeg fikk i alle fall med meg en likedal rull når jeg var innom på onsdagen :)
Hadde også så lyst på den globusen, men har fått kjøpestopp av mannen her hjemme. Så da kjøper jeg bare sånne ting jeg kan smugle inn uten at han legger merke til det ;)

Unknown sa...

T=Cara mengobati kutil Kelamin dengan menggunakan obat kutil Kelamin Alami Alami Tanpa Operasi kutil yang ada di alat kemaluan rontok Solusi yang tepat untuk mengobati penyakit wasir tanpa harus operasi, menggunakan obat wasir  Paling ampuh dari De Nature dan terbaik ada hanya di http://obatwasirme.blogspot.com untuk mendapatkan informasi yang lebih jelas mengenai pengobatan wasir silahkan kontak langsung di nomer 0852 808 77 999 atau 0859 7373 5656 Bagaimana mengobati Ambeien itu sendiri. pengobatan yang terbaik untuk Ambeien adalah dari luar dan dalam sehingga Ambeien benar benar tuntas dan tidak akan kambuh lagi. obat Ambeien terbaik "Ambeclear dari De Nature" Adalah obat Ambeien herbal yang memang terbaik untuk mengobati Ambeien, dan sudah terdaftar di badan obat dan makanan (BPOM) dengan nomer registrasi POM TR: 133 374 041. terbuat dari bahan alami antara lain terdiri Daung Ungu, Mahkota Dewa dan Kunyit Putih.