søndag 31. oktober 2010

Den første puta jeg har sydd :)

Jeg har lenge samlet på stoffer . Men det har liksom aldri blitt noe sying med meg .
For en tid tilbake , fikk jeg hentet hjem mammas gamle symaskin .
Så nå var ikke unnskyldningen den at : ja men jeg har jo ingen symaskin .
Nå var det bare å kaste seg ut i det .
Ei pute er jo ikke det mest avanserte da ;)


Skikkelig utstyr må man ha ;) Denne linjalen har Skjerstadmannen kjøpt til meg på Bruktbo .


Her er "sykroken" min , på kjøkkenet .
stoffene har jeg funnet på loppiser og bruktbutikker .
Mange stoffer har jeg fått av min kjære svigerinne , vi deler alle stoffer vi får tak på.


Så var det denne puta ja . Jeg hadde dette pingvin bildet liggende , 
og det var dette bildet som jeg valgte stoffer etter . 



Jeg må si at jeg er litt stolt over meg selv ;) ( til å være første gang hi hi )
Denne puta skal tantebarnet mitt på 2 , få på rommet sitt :)

ØNSKER ALLE EN TRIVELIG SØNDAGSKVELD
OG EN FIN UKE SOM KOMMER :)
KLEM FRA MEG .

He he :) PS : Janniche fra Duse pasteller informerte meg om at dette ikke er en 
Pingvin . Dette er en Lundeful ! Bra observert  ;)
man lærer så lenge man lever ;)

19 kommentarer:

Monica sa...

Veldig fin pute!! Er ikke så vanskelig å sy, det er liksom bare å kommer over angsten.... ;-) Ha en fin søndagskveld! Klem!

Tovepia sa...

Kjempefin!! Spreke mønster og farger sammen!
Nå er du igang, så da blir det vel storproduksjon mot jul;)
Nyt resten av oktober og klem fra meg;)

GundaM sa...

stilig den blei da og du kjøpte han den linialen til deg ja...Hm, tror min mr E har endel å lære men han fyller opp tanken på bila mi da, jeg hater fylle bensin...ehhh, diesel ;(

ha en fin siste oktoberkveld!

Shy sa...

Det greide du fint! Trur eg skal få til ei pute eg også, borsett frå det med vliselinen...dersom ein må ha sånnt då?

Brigg sa...

hurra for deg og din nysydde pute!:-)

Frk.Eplegrøt sa...

All grunn til å være både stolt og fornøyd!:) Kjempe stilig med den pingvinen på!
Hehe - jeg har enda ikke sydd en pute med forskjellige stoffer...
klem fra meg!

Anonym sa...

Den ble kjempe fin! Flott og reativt med pingvinen på.
Håper du får en fin uke.
Klem Igi

Unknown sa...

Flinke deg.

Duse Pasteller sa...

JA, så fin! Flink du er!!;)
Men NEI NEI NEI, Janne da! Det der er jo ikke en pingvin!:O
Det er en Lundefugl - Nordens papegøye! Kjempeskjønn er den!
Men puta var veldig fin, uansett navn på fugl;)

Klem fra Janniche og Leon,
Duse Pasteller

gult hus i svingen sa...

smashing pute, Janne. Ja nå er vi to til å sy puter i putegeriljaen. Og jeg kan brodere;)

Klem fra Svigerinna di.

Lampene i forrige innlegg er superfine:)

MøbelPøbel sa...

Dette kan du trygt fortsette med:)Den ble jo kjempefin!!

En støvel og en sko sa...

Skikkelig fin pute. Du er flink!! Likte den veldig godt, heldig tantebarn!
Klem

Bente sa...

Hei - knallfin pute - stilig med et slikt lite broderi på. Så flink du har vært - uff, nå må visst jeg også somle meg til å tørke støv av symaskinen:)
Ha en fin kveld - klem fra Bente.

Unknown sa...

Du er herved invitert til Wilhelminehuset på vaniljeboller neste gang du er nedenfor Sinsenkrysset...ååå tenk så koselig det hadde vært da...jeg bor jo bare en time unna Oslo...ikke langt det vet du...ha en fin kveld lille mor.

Ellen sa...

Grattis med første puteproduksjon!Så fin den ble!Tipper at det ikke blir den siste ja:)
Ha en strålende kveld!!

Pafrika Og Belkini sa...

Fin pute! Må advare om at putesying kan bli ganske så vanedannende... Og så må jeg skryte hemningsløst av de kule lampene du fikset noen innlegg under her! Wow! Jeg evner rett og slett ikke å se potensialet i loppislamper, med mindre de er trearmet og fra 50 tallet og skriker retroverdi mot meg. Men jeg får bare øve meg, for dine ble utrolig kule, rett og slett. Hm!

Dere kan glede dere til namastebesøk der oppe. Jeg er litt misunnelig over at nå får hun gå på Bruktbo... Men jeg kommer opp med container en dag, og tømmer hele sjappen!

Creative By Helena sa...

Heisann!! Vil gi deg en Award på bloggen min!! Ser du har fått den før, men det skader vel ikke å få den igjen:-) ?

http://gulhverdag.blogspot.com/2010/11/awards.html

Nydelig pute, og kjære-pære for noen tøffe lamper du har sprayet oransje!!! Du er kreativ!!

Kristin Kreativius sa...

Åsså med blonde og det hele! Gratulerer med velsydd pute:) Stilig!

Nina sa...

Puta ble superduperfin! Odin blir nok kjempefornøyd, og han ser nok ikke forskjell på en pingvin og en Lundefugl uansett :)