onsdag 2. januar 2013

Tovete votter :)


Jeg har strikket et par tovete votter til min mann.
Oppskriften fant jeg i Dalegarn sitt hefte 179 tilbehør, nr : 17930.
Her er de ferdig tovet.
Vi valgte å tove dem for hånd i varmt vann med grønnsåpe.
Her kan du se hvordan vi gikk frem.
Var spente på hvordan dette skulle bli.
 Og med hver vår vott gikk det ganske så greit, selv om det tok litt tid ;)


Her ser du dem før de ble tovet.
La ved en hvitløk og en rødløk, bare så du skulle få se størrelsen på vottene  før og etter.


Når jeg skulle ta bilde la jeg dem nede på gulvet ved vinduet, for der er det best lys.
Men da må man jo regne med å få hjelp ;) 


Du er morsom du Milkshake :)

Min mor pleide alltid å si :
"Du veit itj om du fe de te, førri du hi prøvd"
( Du vet ikke om du får det til, før du har prøvd )

Ha en fin kveld !

16 kommentarer:

polkadotpeticoat sa...

They turned out wonderful...he's a lucky man!
Have a good day, Heidi

Tovepia sa...

Sanne ord fra din mor;)
Fine votter!
Jeg bruker fritidsgarn og tover i maskin, og det ligger et gratis mønster på dem på Sandnes sine sider;)..men ekstra hjemgjort med håndtoving, da:)
Godt nytt år, forresten:)

Bella sa...

Gode ord fra din mor! :) Og vottene ble jo superfine! :) Heldige mannen din! Og søte Milkshake da, tihi!
Fin onsdag til deg Janne!
Klem

Janne sa...

Veldig fine, ser virkelig gode ut. Trenger egentlig sånna selv, kanskje jeg rett og slett skal prøve selv og?! ;)

Godt nyttår Janne!!

Tovepia sa...

P.s. er du på fb, se innom sida Lun&lett, der legger jeg ut enkle og det jeg synes er flotte mønster fra div div:)

Tonemor sa...

Flotte gode varme votter det der.
Klem Tone

jeg pusler i hverdagen sa...

såå fine votter!
de ble nydelige, og ser skikkelig gode og varme ut :)
bra sitat av din mor, det er jo veldig sant! :)

godt nyttår til deg.

Blåbærlina sa...

Dette fikk du da finfint til!!
Godt å gi bort hjemmelaga :O)
Puser er artige, alltid med på moroa...
Godt nyttår til deg! Klem fra Nina

ide-puffen sa...

Hæppi ny jer 2 ju.
Fine fine votta te kailn. Har laget slike jeg også. Alltid en hit. Men å tøve for hand tar så lang tid samtidig skummelt i vaskemaskina. Har eksempler på ministive votter ja he he
Hei hopp og god natt
Hilsen en som ikke får sove.....ennå

BoHo sa...

Så fine vottar! Dei så gode og varme ut:-)

Unknown sa...

Herlig !! Sånn er det med god hjelper. Vottene ble kjempefine. Jammen er du god :-)

AvMeg sa...

Å tove er alltid spennende - de ble kjempefine. Nå skal ikke mannen fryse :) Slike kunne min også trengt, for han tuster alltid vekk sine vanter og votter. :)

Yngvild sa...

Så fine votta! Og kjempefine farger på stoffet under. ;) godt nyttår!

Datt sa...

Ah, Milkshake, sjarmisen...!

gult hus i svingen sa...

Så fine de ble, stor forskjell i størrelsen før og etter toving altså:) Selvgjort er velgjort:)
Din mor var en klok kvinne, Janne:)
Og kaster på ett ordtak fra Pippi Langstrømpe: "Det har jeg ikke prøvd før, så det får jeg til" :)
Fin helg til deg og dine med en klem fra Trine:)

Unknown sa...

y4m62m3p80 y7p94p1i72 k2y69m4c16 l1f92w4x59 t0o49p3v27 x6p86s0q61