lørdag 5. januar 2013

Stol fra Søda Galvano :)


Husker dere denne stolen ?
Som er er fra Søda Galvano i Brattvåg, Norge.
Det er nok det bruktfunnet vi er aller mest fornøyd med :)
Stolen har blitt renovert.
Trekket tok vi av, la det i Vanish i to døgn, 
deretter vasket vi det på ullprogram i vaskemaskinen ( med Milo ).
Alle flekker og skitt forsvant og nå er det som nytt.
Stas at vi kunne bruke originaltrekket !
Det som var litt artig når vi tok av trekket, var at møbelsnekkeren selv hadde signert stolen :)
Oddvar Hjellegjerde.
Innmaten var nokså morken, så det ble byttet ut med ny.
Og morkne stropper er erstattet.
Originaltrekket ble stiftet på igjen, og ryggtrekket måtte syes på for hånd.
Den jobben gjorde ikke jeg...for det var så tungt !


Skal ta noen bilder i dagslys også, men det er jo så mørkt om dagen.

Katta har i alle fall funnet sin 
favorittstol ;)

23 kommentarer:

Guri sa...

Dritkul stol!! men synes nå nesten at katta er søtest ;) Dere får det til :)
Klæm

polkadotpeticoat sa...

That chair is so amazing....I'm sitting in my snow bank jealous! Have a wonderful weekend! Heidi

Randi sa...

Den stolen er knalltøff!! Og så bra at dere kunne bruke orginaltrekket! Håpløst å ta bilder om dagen syns jeg og, men det blir vel bedre snart :) Her er det en rolig lørdagskveld. Har hivd ut jula i dag, og fått rydda litt på syrommet! Nå gleder jeg meg til "Hver gang vi møtes" på tv og noe god mat! KLEM.

Posttausa sa...

Katten passa perfekt oppi den stolen! Ser ut som han kosar seg:)
Knalltøff var den!
Brattvåg ligg her på Sunnmøre, litt lenger nord enn eg bor.
Hjellegjerde er nok frå Sykkylven, det er ikkje så langt her i frå, er faktisk ei nabokommune. Sykkylven er vel ei av landets fremste møbelkommuner. Morsomt at han har signert stolen:)

Unknown sa...

Så gøy at dere kunne bruke originaltrekket. Stilig design. Ekstra morsomt med signatur. Milkshake har det topp ser jeg. God lørdagskveld. D

Merle sa...

wonderful chair! congrats!!

Shy sa...

Kul stol! Det er vel ikkje tilfeldig at de har oransj katt? ;-)

Janne sa...

Rett og slett vakker!
Hadde stått godt til den oransje lampa mi ;)

Ha en fortsatt fin helg, Janne!

Datt sa...

Åh!! Jeg har jo en slik jeg også, men ser så mørkt på arbeidet! Kan du gjøre det samme med min...?? Hehe....

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

oh my! Gullfunn!
Gratulerer, dere jobber så bra sammen ;D En glede å se!

AvMeg sa...

Den er bare råstilig! Flott at dere fikk fiksa den opp. Kunne godt hatt en slik jeg også :) :)

MøbelPøbel sa...

Er det mulig?! Den råeste stolen!
Får litt sånn hotellfølelse jeg.. vet ikke hvorfor, hehe:)

Anonym sa...

Herlig stol. Sjela mi fryder seg når jeg kommer inn på bloggen din. Hilsen RETRO-Grethe

Bella sa...

FOR en råstilig stol!! :) Enig med møbelpøbel, fikk en hotellfølelse av stolen! :) Så morro at en klarer å vedlikeholde stoffet da! Jeg voks opp i samme kommune som Brattvågen ligger i, så dette var gøy! ;) Gleder meg til å se bilder i dagslys!

Fin søndag til deg Janne! :)

gult hus i svingen sa...

Den stolen er bare lekker:) jeg har jo sittet i den og den er knallgod:)Et kupp har dere gjort:)
Klem Trine:)

Kristin Kreativius sa...

Blir så imponert over alt dere pusser opp, renoverer og setter i stand! Alt du kanj! Artig at det er orginaltrekket!

Ville bare ønske deg og dine en god start på det nye året!

Klemmer!

Elisabeth Solum sa...

Helt herlig stol! Så lekker den ble!! :)Pusen og stolen kledde hverandre veldig!
Klem Lisa

Bare Beppe sa...

Superkul stol, som du absolutt kan være stolt av! Gøy med noe som ikke alle har :)

cgs-redesign sa...

Åh for en hærlig stol!!!!!
En sånn en kunne jeg også virkelig tenkt meg :D

Ønsker deg en fin fin start på uka.

Klem Cecilie

Lidyll sa...

WOW!
Den er jo bare råflott den stolen altså! Enig i valget der-med renovering mener jg...ble kjempe flott!

..og så fallt jeg for bildene også!:) Pusen og stolen sjarmerte meg i senk:)

Ønsker deg en flott ny uke!
...og du godt nytt år søta!

Klem fra meg

mellaogmalla sa...

Veldig kul stol!!
Jeg er fra nabokommunen til Brattvåg, og visste ikke om at de hadde møbelfabrikk der, så det må jeg få sjekket ut! Så bra at dere har fikset den opp selv og fått bevart originaltrekka. Jeg har to stoler fra min farmor (mella) som jeg skulle ha fikset opp i, men har ikke tatt tak i det enda.. Fikk ny inspirasjon til å ta fatt på de nå.

Godt nytt år til deg, forresten!
:)

Unknown sa...

AaaRrrGH!!! (misunnelig jeg??)
:)

Meeha Meeha sa...

Katta has got exquisite taste! His round bottom matches the perfect shape of the retro chair!