torsdag 23. februar 2012

Teglstein og baderomstapet :)



I stua har vi en Jøtul ovn .
Den er god å ha på kalde dager her i nord .
Bak denne ovnen er det en mur av teglstein.
Det var det første vi tok fatt på når vi flyttet inn på Skjerstad.
Å få frem denne gamle teglsteinen .
Fra før var den kledd inn med murpuss og falsk teglstein .
Vi ville få frem den tøffe røffe ekte, og måtte da gå løs på den med hammer og meisel .
Ja det var litt av en møkkajobb !
Men vi ble veldig fornøyd med resultatet.


Tennbrikett boksen har fått sin personlige vri , med baderomstapet :)

Æ ønske dæ en fin dag !
( Jeg ønsker deg en fin dag )

Klem :)

20 kommentarer:

Bella sa...

Det er så kult med teglstein! Og i deres hjem passer jo fargen perfekt. :) hehe, liker at du oversetter for oss! tihi! ønsker deg også en kjempeflott torsdag! klem til deg

Kvinnse sa...

den teglstein veggen likte jeg kanon godt. Det var verdt strevet!! :o)

gult hus i svingen sa...

Lekkert smekkert, Janne:)
Ønsker meg teglsteinsvegg jeg også:) Må vel kjøpe tapet jeg da;)

Fin tennbrikettboks, orange e så fiiint:)

Klem til deg og dine fra Trine:)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Kan levande tenke meg at det var eit skikkeleg slit å få fram teglsteinen:) Muren er røff og ekte!
Eit steinkast frå huset mitt låg det eit teglverk, men det vart rive for ein god del år sidan. Og nokre km herifrå, der eg vaks opp, låg det enda eit teglverk. Det var i drift då eg var liten. Seinare var det under oppussing og skulle bli museum, men det brann dessverre ned til grunnen. Som du skjønar er det rikeleg med leire her i området. Dette vart visst eit lite historisk innspel:)
:-)

polkadotpeticoat sa...

Your home is just the coolest!!!

Unknown sa...

For en jobb, men jammen er det fint. Hilsen Drude

Guri sa...

Kuleste tennbrikkeboksen jeg har sett!! Og ovnskroken deres er kjempefin :)
Ha en kjempefin torsdag :)
Klæm

Shy sa...

Det var nok litt av eit arbeid, og fint vart det!

Havfruen sa...

Fikk hakaslepp da jeg så tennbrikett-boksen...dæggern kor fin!!! Må ha!!! DEt er vel nå jeg må stifte bekjentskap med mr decopage....
Teglsteinsveggen var råfin!! Bra dere fikk den fram:)
Ha en fin ferd mot helg, klem fra meg.)

Anonym sa...

Så fint dere har det!

Det er klart at den må
frem og det gjorde dere lurt i :)
Nydelig!!

Likte også tennbrikketboksen..
Herlig med barneromstapet! :)

STOR
KLEM

Fargevandring sa...

Der var tennbrikettboksen ja;-) Passet jo perfekt foran den teglsteinsmuren!!
Klem, Anne Lise

Gunnhild sa...

kunne vel ikke vært et hus det passet bedre inn med teglsteinsvegg! perfekt farge!
jeg måtte male min jeg, for den viste seg å være juksestein utenpå lecamur! nedtur.. ;)

Blåbærlina sa...

Så flinke dere har vært! Nydelig med en sånn vegg, gir et eget preg og dybde på et vis! :O)
Mye artig og fint man kan bruke tapetrester til :O) du er flink.
Klem fra Nina

AvMeg sa...

Kan tenke meg det var litt av en jobb, men det er virkelig blitt flott! Jeg elsker slike røffe mursteinsvegger. Og for en knallfin tapet til tennbrikettboksen. Jeg må bare se å få fiksa på vår boks - det må jo være et passende weekendprosjekt?
Håper du får ei fin helg -klem :)

Marit sa...

Teglestein er veldig flott. Vel verd strevet :)
Ha en fin helg.

Darla sa...

Wow, I love the brick! Well worth the effort.

Gro sa...

Godt du skrev det om tennbrikeboksen, jeg lurte så veldig på hva det var! :-)

Kul blogg!

Unknown sa...

T=Cara mengobati kutil Kelamin dengan menggunakan obat kutil Kelamin Alami Alami Tanpa Operasi kutil yang ada di alat kemaluan rontok Solusi yang tepat untuk mengobati penyakit wasir tanpa harus operasi, menggunakan obat wasir  Paling ampuh dari De Nature dan terbaik ada hanya di http://obatwasirme.blogspot.com untuk mendapatkan informasi yang lebih jelas mengenai pengobatan wasir silahkan kontak langsung di nomer 0852 808 77 999 atau 0859 7373 5656 Bagaimana mengobati Ambeien itu sendiri. pengobatan yang terbaik untuk Ambeien adalah dari luar dan dalam sehingga Ambeien benar benar tuntas dan tidak akan kambuh lagi. obat Ambeien terbaik "Ambeclear dari De Nature" Adalah obat Ambeien herbal yang memang terbaik untuk mengobati Ambeien, dan sudah terdaftar di badan obat dan makanan (BPOM) dengan nomer registrasi POM TR: 133 374 041. terbuat dari bahan alami antara lain terdiri Daung Ungu, Mahkota Dewa dan Kunyit Putih.

Unknown sa...

=Cara mengobati kutil di kemaluan Tanpa Operasi dengan menggunakan obat kutil kelamin tradisional aman bagi wanita serta ibu yang sedang hamil untuk mendapatkan informasi yang lebih jelas mengenai pengobatan kutil kelamin silahkan kontak langsung di nomer 0852 808 77 999 atau 0859 7373 5656 Bagaimana mengobati Ambeien itu sendiri. pengobatan yang terbaik untuk Ambeien adalah dari luar dan dalam sehingga Ambeien benar benar tuntas dan tidak akan kambuh lagi. obat Ambeien terbaik "Ambeclear dari De Nature" Adalah obat Ambeien herbal yang memang terbaik untuk mengobati Ambeien, dan sudah terdaftar di badan obat dan makanan BPOM) dengan nomer registrasi POM TR: 133 374 041. terbuat dari bahan alami antara lain terdiri Daung Ungu, Mahkota Dewa dan Kunyit Putih.

thetes sa...

visitez ce site Web -site Dolabuy Celine vous pouvez essayer ceci répliques de sacs à main gucci revoir répliques de sacs gucci