torsdag 9. februar 2012

Spiral lue :)



Jeg har strikket en Spiral lue :)
Mønstret er fra SandsnesGarn , kit nr 65.
Og lua er strikket med Easy garn ( 100 % merinoull )
Gøy å strikke etter mønster.

Har strikket en slik lue til min søster også , og syns den ble litt lang...
Kunne ikke skjønne hva jeg hadde gjort galt .
Trine så også denne lua og mente at denne var alt for lang ;)
Mente jo egentlig jeg og da , men hva var det med denne lua ....
Men jeg var sta, og forklarte at målene var riktige, he he ;)
Min tante var patriot og sa at lua er som den skal være den.
Trine hadde rett, vi har ledd godt av dette !!
Men når jeg skulle strikke denne , så oppdaget jeg feilen .
Arbeidet skulle måle 25 cm .
Men jeg målte da 25 cm fra vrangborden  ;) 
Altså lua til min søs er 11 cm for lang !!
Så kjære deg , denne skal du få i posten i stede for .
Er ikke så greit å være fersk strikkedame da vettu ;)


Her er det ferdige resultatet :


Jeg har ikke så sjarmerende modell som Guri  jeg da ;)
Hun har den morsomme bloggen LIVET I FJØSET .
Og er en reser til å strikke og brodere !
Jeg anbefaler deg å ta en tur innom henne :)

Nå  skal  jeg strikke en til me
selv også ;)

18 kommentarer:

salige lavendel sa...

Den var superfn!!

Tovepia sa...

Den ble ihvertfall kjempefin til slutt!! Så nå blir det vel luer for fulle mugger, og det trengs ennå en stund, er jeg redd;)
Kos dæ, klem;)

kimberlee.blogg.no sa...

Det ble kjempefint!! Klem

Randi sa...

Så fin!! Er jo in med lange baggy luer nå da :) Koselig strikkestund på kjøkkenet ser det ut til!! Her har vi en rolig dag i dag og, men nå har de fleste vannkoppene tørka inn, så i morgen blir det nok skole på gutten igjen! Ha en fortsatt fin dag! KLEM.

Unknown sa...

Så fiiiin! Den likte eg verkelig :o)
Litt "feil" må en rekne med underveis. Syns du e dritbra som prøve deg på mønster eg vennen.

Anna Marie Weinreich sa...

Yndig hue og fine billeder som altid <3
Jeg har lige lavet udfordring på bloggen - måske du vil være med :)

Maria sa...

Den ble knallfin Janne! Søstera di er heldig! Og selv om du sier at den første lua var for lang, jeg tenker at en kan også være praktisk hvis man har hestehale feks? ;) Ikke så særlig flink med strikking selv... Jeg lærte å strikke da jeg jeg flyttet til Norge (hvem trenger ullgenser i Hellas?) og det fra youtube... Så jeg stikker med kast og det tar tid...pluss at jeg blir så forferderlig forvirret når jeg prøver å oversette oppskrifter fra norsk til engelsk eller det motsatte.... Som regel mister jeg tålmodigheten og prosjektet blir nesten aldri ferdig... Kos deg videre! Klem!

Sonja frå Sunnfjord sa...

Hehe, verden er full av misforståelsar:) Godt du fann ut av det:)
Ha ein fin dag, Janne!

Maria sa...

Jättefin luva! vad duktig du är, och som vanligt superfina bilder. Man blir så glad!
Kram M

AvMeg sa...

Finfin lue :-) Jeg har også gjort noen slike feil når jeg bruker mønster...fort gjort :-)

Unknown sa...

Lua er fin;) Flinka!!!

Blåbærlina sa...

Så fin blogg!! :O)
Likte så godt fargene, lys turkis og rød... nydelig! Ja den snurrelua er en kjempefin modell, artig og lett å strikke og blir kjempefin på.
Kos deg med strikkinga!

Kristin Kreativius sa...

Så fin den ble! :) Med riktig mål og alt :) Heldige Berit som får prøve den!

God helg!

Guri sa...

Nei men kjære snille deg da!! Nå må du ikke skryte så mye av meg..... men koselig er det nå likevel ;) Takkar :)
Lua di ble kjempefin! Og det er jo bedre at den er for lang enn for kort ;) Digger Berit jeg :)
KLÆM

SNILLPIKE♥ sa...

Knallfin lue. Må le litt her jeg sitter, holder på å strikke luer til de 2 minste i heimen, og gjorde akkurat samme feilen som deg på lua til vesla.

Så den måtte rekkes opp, og felles på nytt......

God fredag til deg, klem.

Lene sa...

Så flink du er! Sånn vil jeg og strikke. Lære meg å strikke først da.. Hehe.

KLEM

Loppedilla sa...

så det er det det heter! Holder på med det samme selv bare at mitt prosjekt ble større enn planlagt.. putetrekk:)

Gunn-Hege sa...

Finfin lue!!! Og jeg kunne ikke la være å legge merke til det herlige melkeglasset heller (sukk) :0)