søndag 19. august 2012

Tante Solfrids "lettvint kake" :)


I dag har  Solfrids "lettvint kake" blitt bakt.
Det er ei oppskrift som jeg har fått av min kjære tante Solfrid.
Oppskriften er genial !
 Du rører bare sammen alle ingredienser for hånd, og blander friske bær i til slutt ;) 


Her er oppskriften :

3 egg
2 dl sukker
75 gr smeltet smør
2,5 dl hvetemel
1ts bakepulver
5 dl bær  ( vi hadde blåbær i )

200 grader celsius i ca 30 min.
Vår kake måtte stå inne i ovnen litt lengre, men det kommer jo an på hvilken ovn du har.

Kaken ble pyntet med vaniljesaus, krem og rørte bringebær.



Et lettvint og godt kaketips til deg !
Smil :)

23 kommentarer:

Datt sa...

Ååååh, takkskalduha, nå vil jeg ha slik og det er ikke så lettvint når man ikke har det som trengs!! :P

Anonym sa...

Det så veldig, veldig godt ut! Den må jeg prøve en dag, ingenting er bedre enn mat som er både god og enkel å lage! Klem Anne.

Anonym sa...

Hihi, nå kommenterte vi samtidig om samme tema omtrent :-)! Og jeg må bare innrømme at det endte opp med at vi spiste is til blåbærene... Klem Anne

Bente sa...

Mmmmm - dette ville vært noe for kakemonsen meg;)
Klem!

Christina (Carla og krudtuglen) sa...

Det ser lækkert ud! Og det gør jeres hjem altså også - hver gang du laver et indlæg, tænker jeg at dér vil jeg bo:-)
K.h.
Christina

Sonja frå Sunnfjord sa...

Den ser god ut! Kjekt med enkle og greie oppskrifter:)
Her i huset er vi veldig glade i smuldrepai med blåbær. Det er også lett å lage.
:-)

Fargevandring sa...

Takk for fint baketips. Det er alltid kjekt med noe som er lettvint. Og det fine bildet har nå kommet opp på vegen ser jeg. Ramma passet perfekt :-) Klæm

Fargevandring sa...

Der var jeg litt snar...det er jo ikke ramme på bildet !!! Det så ved første øyekast ut som den hadde fått ei smal, hvit ramme og det så kjempefint ut!!

Fargevandring sa...

Når jeg allerede er så godt igang med å 'spamme' deg for kommentarer, kan jeg like godt tilføye at jeg har begynt å klippe i det fine veskestoffet jeg fikk av deg idag. Det skal bli ei fiin veske :-)

Tovepia sa...

Åå, slike kaker liker jeg, takk skal du ha, og den så direkte nydelig ut! Den skal jeg garantert prøve!
Trivelig at du ble med på sida mi:))
Ha en fin søndagskveld, klem fra mæ;)

Pia sa...

Det så godt ut:)

En støvel og en sko sa...

Yay, takk for supert kaketips. Elsker sånne enkle oppskrifter. Denne skal garantert prøves ;-)
Klem :-)

Louise sa...

Ser ut som en skikkelig god blåbærkake!
Hurra for lettvinte oppskrifter:-)

Tonemor sa...

MMMM, den så virkelig god ut. Må prøves,
Klem Tone

Lene sa...

Jøss, kanskje en kake jeg kan lage til og med det der da *ler* Bortsett fra Toro da ;) Hehe.

Dorteas lille verden sa...

Hei, og tusen takk for hyggelige ord inne hos meg:) Denne kaka så kjempegod ut - og så lettvidt da! Ha en fin fin kveld! Klæm

mimmi-leone sa...

Så godt dette så ut, takk for oppskrift!

Så koselig det var hos deg.
Klem

mellaogmalla sa...

Har skrevet ned oppskriften og skal prøve den ut snarest! Høres veldig god ut!
Finfin oransje stol med en finfin oransje katt i hjørnet der;)

Tove sa...

åå, det spørs om jeg ikke må prøve den engang.. Litt for fristende her jeg sitter å venter på at kollegaen min skal komme tilbake med lunsj..:)

Ha en strålende onsdag:)

Kaylovesvintage sa...

amazing ,lots of cool vintage

Kaylovesvintage sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
engelsk norsk oversetter sa...

Tack, den ser verkligen formidabel ut.

Unknown sa...

=Cara mengobati kutil di kemaluan Tanpa Operasi dengan menggunakan obat kutil kelamin tradisional aman bagi wanita serta ibu yang sedang hamil untuk mendapatkan informasi yang lebih jelas mengenai pengobatan kutil kelamin silahkan kontak langsung di nomer 0852 808 77 999 atau 0859 7373 5656 Bagaimana mengobati Ambeien itu sendiri. pengobatan yang terbaik untuk Ambeien adalah dari luar dan dalam sehingga Ambeien benar benar tuntas dan tidak akan kambuh lagi. obat Ambeien terbaik "Ambeclear dari De Nature" Adalah obat Ambeien herbal yang memang terbaik untuk mengobati Ambeien, dan sudah terdaftar di badan obat dan makanan BPOM) dengan nomer registrasi POM TR: 133 374 041. terbuat dari bahan alami antara lain terdiri Daung Ungu, Mahkota Dewa dan Kunyit Putih.