mandag 11. juni 2012

Litt om blomster og en takk :)


Ville bare takke for alle de koselige kommentarer og hilsninger,
vi har fått ang. artikkelen i Adressa :) 
Så trivelig !


Har virkelig fått sansen for Georginer.
( Før ville jeg ikke kjøpe dem, for de minnet meg sånn om "kjerring blomster" ;) 
De kommer i alle slags farger og varianter.
Vi har dem i potter og i hagen.


Rhododendron er også å finne i vår hage.
Vi begynte å kjøpe det for 4 år siden, og hvert år har det kommet til nye ;) 
Her ser du Percy Wiseman, det er den i front.
Og bak har vi Holden.


Percy Wiseman er rosa når den står i knopp, 
og selve blomsten er en spesiell blanding av gult og rosa.
Rhododendron krever en lun og beskyttet vokseplass.
Trives best i halvskygge/skygge.
Den krever mye vann, men liker ikke å bli stående i fuktighet,
derfor krever den god drenert jord.


Denne karen Milkshake, er veldig opptatt av Rhododendron for tiden,
for der er det så mange Humler !
Kjempeartig ;) Lurer på om det er så artig den dagen han blir brent.
Men nå ligger han å tar en liten katteblund etter humlejakten ;) 

Ha en fin mandagskveld :)
Klem 

14 kommentarer:

by.bak - interiør og livsstil sa...

Jeg elsker georginer, smuk struktur! Og jeg elsker din røde kat :-)

God dag til dig kære Janne, fra Dorte

gult hus i svingen sa...

Nydelig i hagen og i potter og urner på terrasser:) Jeg har jobba i vår hage i dag:) Det ble finere;)

Klem fra Trine til deg og dine:)

Julie sa...

Vakre blomster!
Og ikke minst et utrolig vakkert bilde av pusen din!
Så herlige farger!
Klem fra Julie :-)

Tovepia sa...

Jeg skal også utvide r-bestanden, har bare en på hytta så langt;)
Georginer er flotte, men aldri hatt dem jeg heller...men alle kjerringblomstene er jo blitt IN..pelargonia også:))
Kos dæ, får håp sommeren kommer tilbake;) Klem;)

Tonemor sa...

Koste meg virkelig med sidene i adressa. Herlig!!!
Nydelige blomster og skjønn katt.
Klem Tone

Bente sa...

Hei Janne - litt bloggstille i helgen, så den flotte reportasjen gikk meg litt hus forbi - men så gøy - og så fine dere er:)
Det var gøy å se!

Og så fine pusen, da - du får hilse til den fra Frøya og Josefine:)

Klem!

elinAnita (eddas) sa...

Georginene minner meg om bestemor:)Nydelige blomster i hagen din.Og flott artikkel i adresse...det er gøy:)
ha en fin fin kveld
klem

Pia sa...

Så gøy med avisoppslag! Og nydelige blomster:)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Georginer er verkeleg flotte! Eg brukar ikkje å ha så mykje sommarblomstrar, men kanskje eg skulle ha meg ei potte med slike i år?
Eg har også Percy Wiseman, og eg synest den er aller finast akkurat når knoppane sprett ut:)
Ha ei fin veke, Janne!

Hildemiho sa...

nydelige nydelige blomster, og så fin reportasje i avisa. så gøy!! du har et herlig, lekent og vakkert og skikkelig glad - hjem!!!
vi har akkurat kommet tilbake fra sydenferie og jeg sliter litt med å ¨lande¨, men skal jammen ut å kjøpe meg noen blomster i morra så blir vel livet bra igjen...hihi

klem klem

Liliana sa...

beautiful flowers! And the cat is just so cute!! =D

xx Liliana
http://delightfull.eu

drudeblaa sa...

Nydelige blomster, og Milkshake er en blomst han også. D

salige lavendel sa...

Skal jammen ta en nærmere titt på Georginene, har aldri hatt dem i hagen selv men de er jo flotte! Og for en søt liten humlejaktende Milkshake =))

Jøsses... sa...

Samme syn på georginer som deg... Da vi kjøpte brukt hus for 5 år siden, sa jeg at de forrige eierene bare kunne ta med hele georgine bedet sitt... for jeg kom ikke til å stelle dem... de krever jo litt mer enn stauder..

og borte var de...

Men fine er de!!!

Nyt dem!