mandag 8. august 2011

DIY - På glassbrikker ;)

Nå skal jeg gjøre noe jeg aldri har gjort før.
Lage en DIY på hekling .
Jeg har aldri lest en oppskrift , bare prøvd meg frem .
Så når dere ville ha en DIY på disse glassbrikkene /coasterne , måtte jeg google for å finne ut hva de forskjellige maskene heter ;) 
Jeg skal gjøre et tappert forsøk :


Det første du gjør er å surre tråden 3 ganger rundt pekefingeren , og lag 3 luftmsker.
Så hekler du 17 staver.


Avslutt den første omgangen med 1 kjedemaske .
Så hekler du 3 luftmasker igjen .


Da hekler du 2 staver i hver øverste luftmaske.
Avslutt omgangen med 1 kjedemaske i den øverste luftmasken.
Nå har du 34 staver i denne omgangen.


Hekle så 3 luftmasker igjen , og du er i den siste omgangen .
Nå hekler du annenhver 1 og 2 staver i hver øverste luftmaske .
( Herlighet dette ser så teit ut, men du får studere bildet da ;)
Nå får du 50 staver på omgang 3 .


Avslutt den siste omgangen med 1 kjedemaske i den øverste luftmasken.
Så er det bare og feste trådene .


Vet ikke om du skjønte så mye av dette ( si ifra hvis jeg har skrevet noe feil , jeg er jo helt grønn ;)
Nå er i allefall drikkebrikken / glassbrikken / coasteren ferdig ;)

LYKKE TIL !
KLEMMER FRA MEG :)






21 kommentarer:

Bird on a wire sa...

Syns du er kjempeflink jeg. Moro er det, og dessuten: øvelse gjør mester. Det beste er nesten å prøve og feile synes jeg. Grattis med kule drikkebrikker!

Anonym sa...

Hei!

Så fine brikker, genialt å ha mange av disse! Skulle ønske jeg var en reser på hekling, men det er jeg ikke.

Søt kopp hadde du også! :)

KLEM

Loppeline sa...

Superduper flik e du:) skulla ønska æ hadd tolmodighet t å hekkle....hehehe
Ha en fin da i regnet videre.
Klem fra lillahuse

Whitebite sa...

TAKK,snille du!
dette skal jeg prøve meg på i kveld!
;o)

Rosor och Pioner sa...

Fina glasunderlägg du gjort.
En bra och lättfattlig beskrivning för den som är nybörjare på att virka.
Ha en fin dag
Kram Susanne

Fragmenter sa...

Flott og veldig forståelig DIY, flinka:-)

TheaJ sa...

Jeg må takke deg - for jeg har alltid prøvd meg frem helt selv, med varierende resultat - og dette må jeg skrive opp i prosjektboken min med dette innlegget som mal! Har så fryktelig lyst til å lage noen glassbrikker og nå kan det jo ikke gå gærnt? :) Dine ble ihvertfall utrolig fine. Håper du har hatt en fin sommer så langt!

monica (mollys bubble) sa...

Hei! Sånne brikker skal jeg virkelig prøve meg på!! :) skikkelige fine. Klem fra monica!

Ann Kristin sa...

Kjempesmart!!!!:-D

annicken_j sa...

Aww så søtt og snilt av deg og dele, jeg hadde nesten glemt kunsten å hekle rundt, så takk for den lille påminnelsen.
Ha en flott kveld

Pia sa...

Du er flink!

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

de ble kjempe fine! Wow!

loftkroken sa...

For en frisk og fargerik blogg du har dette var å bli godt humør av :) Fant deg inne hos Conny !
Fine brikker !

See you :)

Høytrykk sa...

Så flink du er! Kjempefine var de! Jeg kan absolutt null nada niks om hekling, og jeg er så imponert over alle dere som er så flinke til å lage slike ting!

Ha en fin ny uke!

Anonym sa...

Så fine! Og ser ut som en bra beskrivelse og bildene er jo veldig bra! Tusen takk, jeg kan hekle, men det er så lenge siden sist, og dette var akkurat det jeg trengte for å få heklelysten tilbake :-D!
Klem fra Anne

g u r o sa...

Åh, sånne fekk eg også lyst til å lage! Og eg har absolutt bruk for det! Og dessutan så har nok teakbordet vårt også absolutt bruk for litt stell snart, stakkars... Men kjem eg til å hugse å bruke slike..? Neppe! ;)

Fin blogg, forresten! Kosar meg her!
Ha ein fin dag!

Smykkas sa...

Du ga meg sannelig et puff, for jeg har lenge tenkt jeg skulle hekle glassbrikker.

For en stund siden heklet jeg grytekluter i staver etter samme modell som du hekler glassbrikkene. Jeg lager mine med en tungekant rundt.

Klem

Anonym sa...

Takk for DIY.
Veldig lett å forstå.
Klem

Anna GL (Ekte heimelaga) sa...

Hei Janne!
Tusen takk for hilsen på bloggen min! Jeg syns de heklede glassbrikkene er veldig fine. Fine og enkle. Og siden dine lesere det heter "glassbrikker" og ikke "bordskånere", så skal jeg fra nå av konsekvent kalle det glassbrikker. ;)

Anonym sa...

Hei !

Så artige brikker og så FLINK du har vært med oppskrift og bilder. Er en dame på 63 år som nådde deg gjennom Johanne Brekkevold sin blogg hvor jeg så bilde av de fine brikkene, du har jo så mye artig og ble øyeblikkelig lagt til blandt mine favoritter. Har heklet 6 brikker idag og har tenkt å gi dem til min datter som liker sånt. Hadde ikke samme garn som du, brukte det jeg hadde og litt tynnere nål. Takk for inspirasjon :)hvor får du forresten laget det fine båndet som var på Johannes brikker som var avbildet ?

hilsen Torill

Unknown sa...

T=Cara mengobati kutil Kelamin dengan menggunakan obat kutil Kelamin Alami Alami Tanpa Operasi kutil yang ada di alat kemaluan rontok Solusi yang tepat untuk mengobati penyakit wasir tanpa harus operasi, menggunakan obat wasir  Paling ampuh dari De Nature dan terbaik ada hanya di http://obatwasirme.blogspot.com untuk mendapatkan informasi yang lebih jelas mengenai pengobatan wasir silahkan kontak langsung di nomer 0852 808 77 999 atau 0859 7373 5656 Bagaimana mengobati Ambeien itu sendiri. pengobatan yang terbaik untuk Ambeien adalah dari luar dan dalam sehingga Ambeien benar benar tuntas dan tidak akan kambuh lagi. obat Ambeien terbaik "Ambeclear dari De Nature" Adalah obat Ambeien herbal yang memang terbaik untuk mengobati Ambeien, dan sudah terdaftar di badan obat dan makanan (BPOM) dengan nomer registrasi POM TR: 133 374 041. terbuat dari bahan alami antara lain terdiri Daung Ungu, Mahkota Dewa dan Kunyit Putih.