mandag 13. juni 2011

Et gammelt landhandleri på Stokkøy :)


På Stokkøy ligger et gammelt nedlagt landhandleri som heter Brenna .
Der var det fiskemottak, bakeri og butikk .
Husker det var kiosk der også .
Nå er det nedlagt , men jeg syns dette stedet har masse sjarm :)
Og jeg husker at det var så trivelig å dra hit og handle ,
og se på båtene nede ved brygga .
Inne i butikken var det et respatexsbord ved vinduet .Der satt fiskerne å diskuterte , småkranglet og lo ;)



Jeg tok et bilde av den gamle bakerovnen igjennom vinduet.
I følge min mann , hadde de verdens beste tekake der ;)
Og sjekk den fine patinaen på døra .


Krana var en yndet lekeplass for barn og unge, på kveldene og utenom åpningstid .
Selv om de ikke fikk lov ;)


Hver gang jeg er på Stokkøy må jeg bare innom Brenna :)

Ønsker deg en fin dag !
Klæm fra mæ :)








21 kommentarer:

Unknown sa...

Så masse hærlige bilder!
Og dei av deg da vennen...
Dritfine :o) Ser ut som du har det bra der :o)

Eg har heilt glømt å takke for den flotte stoffbiten og eg! Fornøyd ;o)

Natta

MyC design sa...

Så flotte bilder. Ble nesten litt trist på vegne av de folka som bor på Stokkøya. Må være trist å miste landhandleriet, og ikke minst verdens beste tekake :)
Tenk å ha åpnet et sommergalleri med norsk kunsthåndverk der, det må ha vært tingen. Stokkøya er jo et yndet sted for turisme. Så kunne man ha lokket lokalbefolkningen med nystekt tekake fra den gamle ovnen. Dream, dream,dream.....

Det var et veldig flott bilde av deg. Du er ei vakker kvinne, med mye utstråling :)

Ha en riktig god natt! Klem fra Christina

Guri sa...

Heisann! Så trivele å sjå dæ ijænn da :))
Stokkøya ser ut til å være et skikkelig paradis på jord. Skjønner godt at du trives der :) Minner litt om Veiholmen kan jeg tenke meg :))
Ha en flott siste pinsedag :)
Klæm Guri

Shy sa...

Det er ein del slike gamle landhandlere her omkring også. Nokre som har ope også. Det er nesten den ultimate sommarfølelse å kjøpe seg sommaris på slike plasser.

Monica sa...

Så flotte bilder! Vi har mange slike plasser her i Finnmark også, så det er bare å ta seg en tur! ;-))

Datt sa...

Kuuuult! Og så er jo du så søt vettu! :D

Havfruen sa...

Masse vakkert på Stokkøya:) Flotte bilder:)
Eneste jeg ikke liker, er veien dit, hehe:) Smalt og svingete:) Fra Åfjord til Stoksund iallefall.
Ha en fin mandag:)

Unknown sa...

På en måte er det trist at plasser blir nedlagt også. De bare står til nedfalls. Men sikkert mange gode minner. :))

Fragmenter sa...

Jeg blir litt vemodig, jeg. Disse stedene har forsvunnet, ett etter ett. Det er nok ikke mange landhandlerier igjen i dag, og det er litt trist. For disse små butikkene der man fikk alt mellom himmel og jord hadde virkelig sin sjarm. Forresten var det et landhandleri i bygda der jeg vokste opp som også hadde verdens beste te-kake;-) Flotte bilder, og så koselig å se ditt søte og blide fjes:-)
God kveld!
Klem

Gunnhild sa...

for et sted!! det oser jo historie helt ut til pc min!

og bilde av deg var herlig, så flott du er!

klem ;)

Anonym sa...

Sååå mange fine bilder, og så herlig bilde av deg også! :) Rart hvordan alle de stedene bare blir "bortglemt" desverre.. Det ligger så mye historie bak... som er viktig å ta vare på, mener jeg og tror nok mange andre tenker det også..

Håper du har hatt en fin pinse.. Ønsker deg en fin uke! :)

KLEM♥

Kristin Kreativius sa...

Hei fine du! Jeg digger at du reklamerer for Stokkøy og Åfjord og Fosen og Trøndelag! :) Fin ny uke til deg Janne:)

Høytrykk sa...

Fine bilder, både av stedet og av deg. Det er synd at slike steder som før var så viktige for lokalsamfunnet stenges og deretter forfaller. Slike steder kunne har trengt noen ildsjeler som brakte det tilbake til fordums prakt.

Ha en fortsatt fin kveld og fin ny uke!

kimberlee.blogg.no sa...

Flotte bilder av stedet og deg..

Tove Hertzberg sa...

Fine bilder med mye historie. Alltid fasinerende!

MVH Galleri Tove

Eple sa...

Flotte bilder!! Det er så mye histore på slike "forlatte" plasser. Nesten så man kan se, høre og sanse all aktivitene som har funnet sted der tideligere... Fiiiint

Randi sa...

Et sted med mye sjarm!! Døra var utrolig fin!! Og kjempetrivelig å se deg også! Du er jo den sporty blide dama, akkurat som jeg visste fra før :) Nattaklem.

gult hus i svingen sa...

Barndomsminner strømmer på:) Nydelige bilder, vakre Janne:)

klem til deg og dine fra Trine:)

Hildemiho sa...

ser ut som et deilig deilig sted med massevis av minner. herlige bilder. god god uke videre til deg.
klem

Unknown sa...

T=Cara mengobati kutil Kelamin dengan menggunakan obat kutil Kelamin Alami Alami Tanpa Operasi kutil yang ada di alat kemaluan rontok Solusi yang tepat untuk mengobati penyakit wasir tanpa harus operasi, menggunakan obat wasir  Paling ampuh dari De Nature dan terbaik ada hanya di http://obatwasirme.blogspot.com untuk mendapatkan informasi yang lebih jelas mengenai pengobatan wasir silahkan kontak langsung di nomer 0852 808 77 999 atau 0859 7373 5656 Bagaimana mengobati Ambeien itu sendiri. pengobatan yang terbaik untuk Ambeien adalah dari luar dan dalam sehingga Ambeien benar benar tuntas dan tidak akan kambuh lagi. obat Ambeien terbaik "Ambeclear dari De Nature" Adalah obat Ambeien herbal yang memang terbaik untuk mengobati Ambeien, dan sudah terdaftar di badan obat dan makanan (BPOM) dengan nomer registrasi POM TR: 133 374 041. terbuat dari bahan alami antara lain terdiri Daung Ungu, Mahkota Dewa dan Kunyit Putih.

Unknown sa...

Wasir,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,KroniS.